Vážení zákazníci, Náprava povodňových škod v našem městě komplikuje vyřizování Vaších objednávek. Prosíme proto o shovívavost v případě, že by Vaše zásilka byla zpožděna. Moc děkujeme za pochopení.
ZVEZDA 4833 1/48 Lagg-3 serie66 Soviet Heavy Fighter
  • ZVEZDA 4833 1/48 Lagg-3 serie66 Soviet Heavy Fighter
  • ZVEZDA 4833 1/48 Lagg-3 serie66 Soviet Heavy Fighter
  • ZVEZDA 4833 1/48 Lagg-3 serie66 Soviet Heavy Fighter

ZVEZDA 4833 1/48 Lagg-3 serie66 Soviet Heavy Fighter

Plastikový model letadla 1/48

Detailní informace
559 /ks
462bez DPH
Na objednávku
  • Detailní popis
  • Parametry
  • Značka
  • Hodnocení
  • Diskuze

LaGG-3 byl pojmenovaný po svých konstruktérech Semjonu Lavočkinovi, Vladimíru Gorbunovovi a Michailu Gudkovovi. Vyvinut byl ještě před začátkem války na základě požadavku vzdušných sil na nový stíhací jednoplošník s uzavřenou kabinou a zatahovacím podvozkem začátkem ledna 1939. Konečný výběr se soustředil na dva prototypy poháněné řadovým motorem Klimov M-105P s kanónem umístěným mezi bloky válců a střílejícím dutou hřídelí vrtule. Charakteristickou vlastností obou strojů byla absence duralových částí kostry trupu a křídel. První byl začátkem roku 1940 vyzkoušen typ I-26 konstruktéra Alexandra Jakovleva, který měl trup svařený z ocelových trubek a kostru křídel ze dřeva. Tvarem mu byl velmi podobný druhý prototyp I-22 z konstrukční kanceláře vedené Lavočkinem s Gorbunovem a Gudkovem jako asistenty. Byl zalétán v březnu 1940. Mezi oběma letouny byly hlavně skryté rozdíly: I-22 byl vyrobený z diagonálně vrstvené překližky ze sibiřské břízy, tento dřevěný materiál byl v době nedostatku hliníku jeho lacinou náhradou. Z I-22 se postupně stal I-301. Spolu se svým konkurentem I-26 se nakonec dostal do sériové výroby začátkem roku 1941. Stroje se však staly známé pod jinými označeními: I-26 jako Jak-1, I-22 jako LaGG-1 a I-301 jako LaGG-3. V době, kdy se začínaly vyrábět, byl Sovětský svaz napaden nacistickým Německem.

Ještě během výroby byly odstraňovány nejrůznější nedostatky stroje a vznikl tak nový typ LaGG-3. Začleňování strojů LaGG do vzdušných sil Sovětského svazu bylo spojené s objektivními těžkostmi. V době napadení Německem, bylo na tento typ přeškoleno jen asi 32% létajícího personálu. Stroj absolvoval nejrůznější úpravy.

Sériová produkce od začátku výroby v roce 1941 do jejího ukončení v roce 1944 byla vládou objednána v celkem 66 sériích. 1. až 4. série byla vyzbrojena kulometem UBS v ose vrtule, dvěma kulomety UBS a dvěma ŠKAS pod krytem motoru. 5. až 7. série měla kanón ŠVAK v ose vrtule, dva ŠKAS a jeden UBS pod krytem motoru, který se však někdy nemontoval. Od 8. série se do letounu instaloval kanón ŠVAK v ose vrtule, pod kryt motoru UBS. Stroje mohly do roku 1942 nést pod křídlem též neřízené střely RS-82 nebo pumy (11. série). V pozdějším období války byl mezi válce osazován kanón NS-37 konstruktérů Nudelmana a Suranova ráže 37 mm (34. série) ke stíhání bombardérů a k boji proti tankům. Jeden UBS byl pod krytem motoru. Tato verze se označovala jako LaGG-3IT. Od roku 1943 nahradily kanón NS-37 jiným typem stejné ráže K-37.

Úpravy se dočkal hlavně křehký podvozek, ale i náběžné hrany křídel, na které byly instalovány automatické sloty, které zlepšovaly manévrovací schopnosti a ulehčovaly přistání. Během výroby procházely změnou i pohonné jednotky. Letouny 1. až 3. série obdržely motor M-105P, 4. až 28. M-105PA a do sérií od roku 1943 čísel 29 až 66 M-105PF (VK-105PF). U 66. série došlo k odlehčení draku a začal se montovat pancéřovaný čelní štítek pilotní kabiny z plochých skel. Ve výšce hladiny moře dosahoval LaGG-3 rychlosti 554 km/h, ve výšce 3 400 m to bylo úctyhodných 618 km/h. Těchto hodnot dosahoval už prototyp v roce 1940.

 Dochovaný LaGG-3
Během sériové výroby vzniklo také několik experimentálních prototypů. Již v prosinci 1941 byl do draku LaGG-3 instalován vzduchem chlazený hvězdicový motor M-82 konstruktéra Švecova pohánějící třílistou vrtuli VIŠ-105P. Takto upravený prototyp nesl označení LaGG-3-M82A.

Na počátku roku 1942 byly na stroji LaGG-3, sériové číslo 2 444, provedeny úpravy s cílem výrazně odlehčit konstrukci. "Odlegčennyj" byl vyzbrojen lehčím kanónem MP-20 v ose vrtule a dvěma synchronizovanými UBS pod krytem motoru, palubní vybavení bylo omezeno na nutné minimum a ocasní plochy byly zhotoveny z méně nasyceného dřeva. Při zkouškách střemhlavého letu však došlo k destrukci trupu a pilot V. Guzin zahynul v troskách stroje.

Dvoumístný prototyp určený k přeškolování a výcviku stíhacích pilotů nesl označení LaGG-3UTI. 14. února 1942 v něm zahynul zkušební pilot J. Stankevič.

V srpnu 1942 byl letoun LaGG-3 sériového čísla 31213173 vybaven dvěma náporovými motory Bondarjuk VRD-1, které byly pomocí proudnicových pylonů připevněny na spodní ploše křídla. Používaly stejné palivo jako hlavní motor M-105PF. VRD-1 však dokázaly zrychlit LaGG-3PVRD pouze o 15 km/h ve výšce 1 500 m, ale pokud však byly mimo provoz, zpomalovaly prototyp svým aerodynamickým odporem o 35 km/h. V roce 1943 proběhla zástavba a zkoušky předsériového řadového motoru M-107A do draku letounu LaGG-3. Nový motor dával o 25% vyšší výkon, než M-105PF avšak docházelo k jeho neustálému přehřívání. Prototyp LaGG-3-M-107A s pilotem G. Miščenkem provedl 33 zkušebních letů, které však skončily stejným počtem nouzových přistání.

Konečným řešením problémů LaGG-3 byla montáž hvězdicových motorů AŠ-82 a vývojová linie typů LaG-5, resp. La-5.

Kód produktu RZ4833
Značka ZVEZDA
Záruka 2 roky

ZVEZDA

0 hodnocení a 0 uživatelských recenzí

  • 5 0x
  • 4 0x
  • 3 0x
  • 2 0x
  • 1 0x
Zatím nikdo neudělil hodnocení.
Buďte první, kdo napíše hodnocení k tomuto produktu.
Máte dotaz na produkt? Položte otázku našim profíkům.

Zatím se nikdo na nic nezeptal.

Související produkty

EDUARD MASK 1/48 A-1H Skyraider TFace for TAM -25 %
Hodnocení
Na objednávku
196 Kč /ks 162 Kč 261 Kč 216 Kč bez DPH
EDUARD SET 1/48 F-104A Starfighter for KIN -25 %
Hodnocení
Na objednávku
372 Kč /ks 307 Kč 495 Kč 409 Kč bez DPH
EDUARD SET 1/48 B-26K Invader for ICM -25 %
Hodnocení
Na objednávku
444 Kč /ks 367 Kč 591 Kč 488 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
454 Kč /ks 375 Kč
EDUARD BRASSIN 1/48 Anson Mk.I LööKplus for AIR -25 %
Hodnocení
Na objednávku
560 Kč /ks 463 Kč 745 Kč 616 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
699 Kč /ks 578 Kč
EDUARD SET 1/48 EA-18G Growler for HBB -25 %
Hodnocení
Na objednávku
507 Kč /ks 419 Kč 675 Kč 558 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
159 Kč /ks 131 Kč
EDUARD BRASSIN 1/48 A6M2-N Rufe gun bays PRINT for EDU -25 %
Hodnocení
Na objednávku
259 Kč /ks 214 Kč 345 Kč 285 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
147 Kč /ks 121 Kč
Hodnocení
Na objednávku
185 Kč /ks 153 Kč
EDUARD SET 1/48 Su-27K for MNB -25 %
Hodnocení
Na objednávku
433 Kč /ks 358 Kč 576 Kč 476 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
514 Kč /ks 425 Kč
Hodnocení
Na objednávku
169 Kč /ks 140 Kč
EDUARD BIGED 1/48 F-4E Phantom II for MENG -25 %
Hodnocení
Na objednávku
695 Kč /ks 574 Kč 925 Kč 764 Kč bez DPH

Mohlo by se Vám líbit

Hodnocení
Na objednávku
207 Kč /ks 171 Kč
EDUARD BIGSIN 1/48 Anson Mk.I for AIR -25 %
Hodnocení
Na objednávku
523 Kč /ks 432 Kč 696 Kč 575 Kč bez DPH
EDUARD SET 1/48 F-104A Starfighter for KIN -25 %
Hodnocení
Na objednávku
372 Kč /ks 307 Kč 495 Kč 409 Kč bez DPH
EDUARD BRASSIN 1/48 A6M3 Zero Zero LööKplus for EDU -25 %
Hodnocení
Na objednávku
507 Kč /ks 419 Kč 675 Kč 558 Kč bez DPH
Hodnocení
Na objednávku
112 Kč /ks 93 Kč
Hodnocení
Na objednávku
699 Kč /ks 578 Kč
Hodnocení
Na objednávku
220 Kč /ks 182 Kč
Hodnocení
Na objednávku
605 Kč /ks 500 Kč
Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.